Digitale formulieren

Betrouwbaar, efficiënt en veilig data vastleggen, analyseren en opvolgen.

  • Meld, analyseer en rapporteer gemakkelijk
  • 30% tijdsbesparing
  • Digitaal, efficiënt en minder administratieve fouten

digitale formulieren efficiënt en snel 

Digitale formulieren

Betrouwbaar, efficiënt en veilig gezamenlijk data vastleggen, analyseren, rapporteren en opvolgen.

Digitale Formulieren

Waarom formulieren digitaliseren?

 

Veel data

De gemiddelde organisatie produceert veel data. Vaak om inzichten te verkrijgen in primaire- en secundaire bedrijfsprocessen. Met deze inzichten wordt bewaakt of organisatiedoelen worden behaald en liggen er kansen om processen te verbeteren. 

Overzicht houden in de gegevens

Maar hoe houd je het overzicht, zorg je voor betrouwbare data en voorkom je verspilling tijdens registratie en analyse van data en de opvolging van acties?  

Het antwoord op deze vraag!

Digitaliseer je papieren formulieren en Word- of Exceldocumenten naar web-based formulieren. Je realiseert tussen de 50% en 80% efficiëntie door digitale registratie en analyse van data die voor jou en jouw organisatie cruciaal is.

  • opvolging van constateringen is geborgd
  • minder administratieve fouten door slimme formulieren
  • gemakkelijk samenwerken vanuit één dashboard

De druk op organisaties om de juiste vakmensen te verkrijgen neemt extreem toe en zal verder toenemen. Mooi dat digitalisering bij kan dragen aan het verminderen van werkdruk! 

 

 

Inzetbaar voor ieder denkbaar proces? 

 

Klopt! Dit geldt zowel voor primaire- als secundaire processen, waarbij FPS met name gespecialiseerd is in de secundaire processen. We benoemen bewust zowel primair als secundair, omdat de meeste bedrijven zoveel mogelijk willen werken van één systeem. Dit is met de modulaire opzet en koppelingen met bestaande systemen zeer goed mogelijk. 

Als wij de secundaire processen nemen dan zijn de invalshoeken vaak vanuit kwaliteit, arbo, milieu, techniek of facility. 

Enkele voorbeelden van toepassingen die binnen deze invalshoeken passen: 

  • Werkplekinspecties

  • LMRA (Last Minute Risk Assessment)

  • VCA inspecties

  • Interviews voor de SCL (Safety Culture Ladder)

  • Veiligheids- en of kwaliteitsronden

  • Inspectie- en onderhoud aan gebouwen en installaties

  • Klachtenformulieren

  • Facilitaire verzoeken

Hoe makkelijk maak ik de stap?  

 

Bestaande processen handhaven

Jouw bestaande processen vormen de basis en werken op verzoek normatief. Uitgaan van de bestaande processen heeft ontzettend veel voordelen. De belangrijkste is dat de organisatie naast de digitaliseringsstap niet hoeft te wennen aan nieuwe procedures of werkwijzen. Ook worden de voor de collega’s herkenbare termen en begrippen toegepast, zodat de omschakeltijd (van hard-copy/word/Excel naar een web-based formulier) tot een minimum wordt beperkt en draagvlak voor de stap naar web-based formulieren eenvoudiger te realiseren is. 

Niet handmatig inrichten, maar formulieren importeren

Voor organisaties met veel formulieren is de drempel naar digitalisering hoog. In combinatie met de volle agenda’s van collega’s en de krapte op de arbeidsmarkt is de inrichting dan vaak een issue. 

Om dit makkelijk te maken digitaliseren en importeren we daarom jouw structuren en formulieren. Dit betekent dat je de web-based formulieren zo in kunt zetten en kunt starten!

Begeleiding bij implementatie

In sommige gevallen is de organisatie van de beheermaatregelen versnipperd binnen de organisatie, is onduidelijk wie wat doet en wil je juist worden geholpen met het toetsen of geheel nieuw opzetten van een processtructuur. 

Hier helpen we je graag bij! Niet met een oeverloos lang traject, maar doelgericht, pragmatisch en in haalbare stappen toewerken naar controle over jouw kritieke processen. 

 

Gratis trial
mobiel-meldingen-applicatie-formulieren

 

 

 

 

Online
kennismaken

 

Geen formulier invullen maar een
WhatsApp bericht versturen. Dit kan naar

 

Marcel van Schooneveld

Consultant van FPSupport